Köpvillkor

Allmänt

För att beställa från oss måste du ha fyllt 18 år. För dig som är under 18 år krävs tillstånd från förälder eller vårdnadshavare.

Eventuella falska ordar spåras och polisanmäls och om vi lidit ekonomisk eller annan skada på grund av detta kommer vi att utkräva skadestånd.

Mervärdesskatt

Alla priser anges inklusive moms på 25 %. Vi reserverar oss för eventuella momshöjningar och andra faktorer, utanför vår kontroll, som kan påverka priset.

Erbjudanden

Alla erbjudanden gäller så långt lagret räcker. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel på denna webbsida. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga färger.

Leveransvillkor

Fraktavgiften för presentkort är 25 kr.
Produkter 69 kr.

Leveranssätt

Vi levererar produkterna som brev eller paket. Det innebär att om betalning skett med kort eller förskottsbetalning så skickas varan direkt hem till dig. Är paketet skrymmande (d.v.s. om längd + tjocklek + bredd överstiger 900 mm), skickas paketet till ditt postombud där du får hämta ut det manuellt.

Vi levererar endast varor inom Sverige.

Ej uthämtade paket

Det är ditt ansvar som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress. Om [Marielles Hud & Kosmetik] får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut är det upp till dig som kund att betala ny frakt. I händelse av detta kontaktar [Marielles Hudvård/Sundsvalls Hud & Kosmetik AB] dig på angiven e-postadress och inväntar svar innan paketet skickas igen. [DHL/Postens] liggtid är 7 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe. För beställningar mot faktura, delbetalning eller kampanj som kommer tillbaka debiteras du 150 kr för fraktkostnader och faktureringskostnader.

Leveranstid

Leveranstiden är normalt 4-7 arbetsdagar. I det fall en vara måste beställas från en leverantör kan leveranstiden vara något längre, vilket då anges på orderbekräftelsen. Om du vill veta mer om när dina varor kommer så är du välkommen att höra av dig via e-post eller telefon.

Restnoterade varor

Om någon/några varor som du beställt inte skulle finnas på lager underrättar vi dig via e-post eller telefon om detta. Du kan då välja om du vill vänta på dessa varor, byta ut varorna till andra produkter eller avbeställa de restnoterade varorna helt. Reglerna för restnoterade varor gäller för alla typer av förseningar. Om inget annat uppges är det den leveranstid som meddelas vid beställning som primärt kommer att gälla.

Avbeställning

En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse från oss. Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats, d.v.s. faktura eller frakthandling har skapats. Efter denna tidpunkt är du skyldig att ta emot leveransen. Avbeställning av icke lagerförd vara som är specialbeställt åt dig, är inte möjlig.

Transportskada

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Som kund skall du inte hämta ut eller ta emot ett paket som ser skadat ut. Upptäcker du skadan först efter att ha öppnat paketet reklamerar du omedelbart varan till vår Kundservice på Marielles (ta fram ditt ordernummer) eller ring oss på tel: 060-128087.

Betalning & Säkerhet

När du lagt en godkänd beställning så erhåller du ett e-postmeddelande som gäller som orderbekräftelse. Tillsammans med din leverans får du sedan ett papperskvitto. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer och meddela oss så skickar vi om bekräftelsen.

Betalningsalternativ

Du kan välja att betala din beställning på följande sätt:

Kortbetalning

Vi hanterar säkra kortbetalningar i samarbete med Payson. Payson hanterar konsumentens kortuppgifter och uppfyller kraven för PCI- DSS. Vid köp förs du vidare från vår kassa till en säker miljö, utanför vår hemsida, där du utför köpet. Vår partner xxx hanterar konsumentens kortuppgifter. För din säkerhet täcks du även av bankens försäkring, 3D Secure, vid otillbörlig debitering. Vi accepterar Visa och MasterCard. Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer) och är helt säkra. Försäkringen gäller även om säljföretaget hamnar i likvidation eller går i konkurs. Vid misstanke om otillbörligt kortköp stoppas betalningen av banken, därför är det viktigt att du följer instruktionerna noga och uppger korrekta uppgifter vid betalning. Vid misstanke om bedrägeri kontaktar vi dig för ID-verifiering. Kortköp är alltid avgiftsfritt.

Payson Faktura

Betalningsvillkor 14 dagar. Faktureringsavgift på 29 kronor tillkommer. Maxbelopp för beställning mot faktura är 4 000 kr. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 50 kr samt dröjsmålsränta med 8 % + referensränta. Observera att du måste vara skriven på den adress du angett i din beställning samt att du inte får ha några betalningsanmärkningar, för att kunna genomföra en beställning mot faktura.

Reklamationer/ångerrätt

Du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit varan. Varan/varorna du returnerar måste vara oanvända och oöppnade.

Ångerrätten gäller dock ej för makeup och hudvårdsprodukter med stöd av lagen 2005:59,2:1.2.3.

Kontakta vår kundservice för att få ett returnummer som du märker ditt returpaket med. Returen är godkänd då varan har inspekterats av vår personal. Du betalar själv returfrakten och tar ansvar för att försändelsen kommer fram. Vi löser inte ut försändelser som inte är fullt frankerade. Retur får inte ske mot postförskott.

Skicka din vara inkl. returnummer till:
Sundsvalls Hud & Kosmetik AB
Kyrkogatan 21
852 32 Sundsvall

Reklamationer/felaktig vara

Om en vara är felaktig eller felexpedierad skall du kontakta oss och ange felet så snart som möjligt dock senast 14 dagar efter du mottagit försändelsen. Vi anger hur du ska returnera den felaktiga varan. Ange det returnummer du får av oss på ditt paket. Returen är godkänd då varan har inspekterats av oss. Retur får inte ske mot postförskott. Du kan välja att få en ny vara eller pengarna tillbaka inklusive frakten. När vi mottagit varan kontrollerar vi att den uppfyller de gällande returreglerna och sedan krediteras beloppet så fort som möjligt, dock senast inom 30 dagar.

För att möjliggöra återbetalning behöver vi veta:

  • bankens namn
  • clearing nummer
  • kontonummer

Kontakta Marielles Hudvård eller ring 060- 12 80 87 vid frågor eller oklarheter.

Är varan skadad så undersöker vi skadan och skickar en ny vara till dig omedelbart, om den finns i lager. Om varan inte finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 5 till 10 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning.

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till Konsumentverkets webbsida www.konsumentverket.se. Observera att en vara endast anses som felaktig om det gäller ett fabrikationsfel. Detta inkluderar inte eventuella färgavvikelser på produkterna.

Personuppgifter

Kunden ansvarar för att inte lämna ut användarnamn och lösenord till någon obehörig.

När du som medlem och kund fyller i dina personuppgifter godkänner du att dessa uppgifter registreras och används av Marielles Hudvårds webbutik. Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med PUL, Personuppgiftslagen. Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs vidare eller används av en tredje part. Du har rätt att få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska korrigeras eller raderas.

Vid fall av bedrägeri utlämnas uppgifter till polismyndighet och övriga utredare (t.ex. domstol) om så krävs.

Garanti & anvisningar

Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare. Marielles Hudvård lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade. Om du känner dig osäker på de anvisningar som medföljer din produkt, kontakta oss innan användning så vi kan hjälpa dig. Vi kan inte ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt eller ett prov. Om du är osäker på vad produkten eller provet innehåller, kontakta oss innan användning/beställning.

Tvist

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Övrigt

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti m.m. annat än där så är direkt angivet. Marielles Hudvård förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.

Force Majeure

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgöres: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

Fler frågor?

Kontakta oss gärna om ni har övriga frågor:

E-post: info@marielles.se
Telefon: 060-12 80 87